Zo kiest u de juiste uitleganimatie voor uw bedrijf

Zo kiest u de juiste uitleganimatie voor uw bedrijf

Als het gaat om het uitleggen van complexe ideeën en concepten, is animatie een krachtig hulpmiddel waarmee u de aandacht van uw publiek kunt trekken en vasthouden. Maar omdat er zoveel animatiestijlen beschikbaar zijn, kan het een uitdaging zijn om te weten welke je voor je video moet kiezen. In dit artikel bekijken we enkele tips die u zullen helpen beslissen welk type animatie het beste bij uw bedrijf en de boodschap ervan past.

1. Kies een eenvoudige animatiestijl die zich onderscheidt van de concurrentie.

Er zijn veel soorten animatiestijlen beschikbaar, maar als je wilt dat je video zo gedenkwaardig mogelijk is, kies dan voor een eenvoudige geanimeerde illustratie die prettig in het oog ligt. De Boostation-uitlegvideo gebruikt bijvoorbeeld een isometrisch stijlontwerp dat zowel interessant als schattig is Dé marktleider in animaties | Animatie studio – Bigfish Animation. De manier waarop de personages en elementen over het scherm bewegen is ook heel onderscheidend en helpt de video de aandacht van de kijker te trekken.

2. Gebruik een mix van live-action en animatie om je publiek aan te spreken.

Hoewel er bedrijven zijn die ervoor kiezen om gebruik te maken van een intern team van animators en voice-overtalent, werken andere bedrijven liever samen met een videoproductiebedrijf dat de expertise heeft om op maat gemaakte animatievideo's te maken. Het voordeel van het werken met een professioneel videoproductiebedrijf is dat zij uw video sneller kunnen produceren en binnen een strakke deadline kunnen opleveren.

Deze video van Slack laat zien hoe een live-action video en animatie kunnen worden gecombineerd tot een effectieve uitlegvideo. De video begint met een korte clip waarin de CEO en oprichter vertellen hoe Slack de manier verandert waarop mensen werken, en voegt vervolgens eenvoudige animaties toe om de voordelen te visualiseren.

Meer informatie: https://bigfishanimatie.nl/